Friday, July 28, 2006

Letadlo na tužkové baterky

Japonci musí skusit opravdu všechno, jakákoliv technika je pro ně jen základem dalšího pokusu, ale to co prováděli tentokrát zní opravdu divně. Letadlo na baterie. A k tomu normální, tužkové.. ne nějaký megastroj s tunami těžkých akumulátorů. Hned první pokus byl ovšem docela úspěšný: letoun vydržel ve vzduchu bez vteřiny rovnou minutu, a uletěl 391 metrů. Což je rozhodně víc, než kdysi první let bratří Wrightů, těm se podařilo jen 259. Na druhou stranu, ale dnes toho víme o létání mnohem víc jak oni. Každopádně by mě ale zajímalo, jestli stroj přistál z důvodu nedostatku energie, a jestli ano, tak proč. Podle mě se totiž žádný chemický článek nestihne za minutu vybít. Spíš se zoxiduje velká část povrchu vnitřních látek, a dodávka proudu poklesne řekněme na polovinu či třetinu. Jestli je to tak, tak by nejspíš stačilo do okruhu připojit desítku nových baterií.. Navíc zdaleka nejhorší na spotřebu musí být rozjezd a vzlet, samotný let bude asi spíš klouzání po vzduchu, jako u bezmotorových kluzáků. Každopádně fakta jsou docela impozantní: Letadlo vážící 54 kg nesoucí na palubě japonského studenta technologického institutu o váze 53 kg (tedy celkově 107 kg, pro ty co neumí počítat) zvládlo zvednout ze země 160 tužkových baterií Panasonic. čili to vychází přibližně 1,5 baterie na kilogram. To mi přijde jako poměrně nízké číslo, když uvážíme kolik energie musí padnout už jen na rozjezd takové hmoty. Upřímně, jen je škoda, že se většina poznatků získaných při podobných experimentech neaplikuje následně na skutečná letadla. Podobný stroj by totiž při vybavení velmi lehkým motorem jako je v sekačkách musel uletět na litr benzínu neskutečné kilometry, pravděpodobně mnohem více než ujede normální automobil.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Blog Directory